Ondanks alle goede bedoelingen en hulpvaardigheid, kan het zijn dat u als bezoeker een klacht of klachten heeft over Van Speyk. U kunt dan gebruik maken van de klachtenregeling van Van Speyk. Als het na een gesprek niet lukt om tot een oplossing te komen kunt u de klacht laten behandelen door onze externe klachtencommissie. Voor meer informatie hierover verwijzen wij u naar ons klachtenreglement, dat ter inzage ligt op het kantoor van Van Speyk.
Een klacht is voor ons aanleiding om na te gaan of wij onze dienstverlening kunnen verbeteren.
In alle gevallen krijgt u binnen zes weken bericht over wat er met uw klacht gaat gebeuren.
De straatadvocaten zijn belangenbehartigers voor mensen die dakloos zijn (geweest) of dreigen te worden en helpen mensen als zij het indienen van een klacht moeilijk vinden. Deze advocaten zijn onafhankelijk en staan los van Van Speyk.
Dus voor hulp bij het indienen van een klacht:
De straatadvocaten:
Willem Visser 010 – 4665962
Berletta Scholten 010 - 7502103
Hanneke Oberman 010 – 7502102
Het e-mailadres voor alle straatadvocaten is: straatadvocaat@basisberaad.nl
Wacht niet te lang met het indienen van een klacht. U moet namelijk binnen zes maanden uw klacht indienen, daar het anders erg moeilijk is om de feiten te achterhalen. Bij hoge uitzondering kan worden afgeweken van de termijn van zes maanden.
De klachtenprocedure moet ervoor zorgen dat uw klacht met de nodige zorgvuldigheid wordt afgehandeld. Deze procedure is er dan ook voor u en voor Van Speyk.